dieta kopenhaska

Co warto wiedzieć o diecie kopenhaskiej?

Wiele osób zastanawiających się nad tym, jak pozbyć się kolejnych kilogramów nadwagi coraz częściej podkreśla, że za naprawdę skuteczną można uznać przede wszystkim dietę dość rygorystyczną. Owszem, będzie ona wymagała wyrzeczeń i nie raz stanie się prawdziwym testem silnej woli osoby odchudzającej się, w końcowym rozrachunku okaże się jednak rozwiązaniem, które przyniesie najbardziej spektakularne rezultaty. Dieta kopenhaska spełnia wszystkie te założenia, choć więc nie brakuje osób uważających, że jest ona dość niebezpieczna, nic nie stoi na przeszkodzie temu, aby przeanalizować charakterystyczne dla niej działanie.

Cechy diety kopenhaskiej

Dieta kopenhaska określana często mianem diety szwedzkiej lub trzynastodniowej znana jest przede wszystkim z tego, że stanowi nie lada wyzwanie dla osób odchudzających się. W czasie jej trwania wolno spożywać wyłącznie trzy posiłki w ciągu dnia, nie można przy tym poddać się złemu wpływowi głodu i przyjmować dodatkowych pokarmów nawet wówczas, gdy będą one podawane w bardzo małych ilościach. W czasie trwania diety ważne jest zresztą nie tylko to, co jemy, ale i godziny przyjmowania posiłków. Są one wyraźnie zdefiniowane, a zerwanie z ich rutyną jest równoznaczne z zakończeniem procesu odchudzania się bez widocznego efektu końcowego.

Podczas realizacji trwającego trzynaście dni programu diety nasz organizm przyjmuje zaledwie sześćset lub siedemset kalorii w dziennie, z naszych osiłków eliminowane są przy tym nie tylko tłuszcze i węglowodany, ale również sól. Program diety jest wyjątkowo monotonny, a choć wolno nam zamienić kolejność spożywania obiadu i kolacji, nie powinniśmy zapominać o tym, że zmiany te mogą być dokonywane wyłącznie w obrębie tego samego dnia. Mówiąc o cechach charakteryzujących dietę kopenhaską nie wolno nam zapominać i o tym, że wolno nam powtarzać ją maksymalnie raz na dwa lata, co najlepiej powinno uświadamiać nam to, jak bardzo niebezpieczna może okazać się ona dla naszego organizmu.

Zalety i wady diety kopenhaskiej

Dieta trzynastodniowa nie jest łatwa, osoby przystępujące do niej muszą więc liczyć się nie tylko z wyrzeczeniami, ale i z chwilami załamania i braku wiary we własne możliwości. A jednak osób zainteresowanych odchudzaniem się w oparciu o założenia charakterystyczne dla tego rodzaju diety wcale nie brakuje, jak więc łatwo się domyślić, musi ona posiadać zalety skutecznie równoważące typowe dla niej niedogodności. Najważniejsza z nich wiąże się z pewnością z wyjątkowo spektakularnym spadkiem wagi.

Zazwyczaj wynosi on od czterech do ośmiu kilogramów, wiele osób potwierdza jednak, że osiągnięte przez nie wyniki są jeszcze bardziej imponujące.

Zwolennicy diety kopenhaskiej podkreślają również, że pomaga ona w eliminacji złych nawyków żywieniowych i stanowi znakomity wstęp do mądrego żywienia pozbawionego złego wpływu produktów bogatych w węglowodany i cukry.

Po zakończeniu diety dość dużym ryzykiem jest oczywiście tak zwany efekt jo-jo, jeżeli jednak planujemy raz na zawsze skończyć z niewłaściwym żywieniem, dieta ta może okazać się dla nas wyjątkową pomocą. Niestety, jak łatwo się domyślić dieta kopenhaska posiada tyleż zalet, co wad. Najważniejsza wiąże się bez wątpienia z wyjątkowym osłabieniem organizmu prowadzącym do znacznego pogorszenia się samopoczucia, omdleń, częstych infekcji, a także problemów z cerą, wypadającymi włosami, łamiącymi się paznokciami oraz trądzikiem.

Zazwyczaj skutki uboczne diety nie są już tak dotkliwe po kilku dniach jej stosowania, gdy organizm dostosowuje się do nowych warunków, bywa jednak, że sytuacja komplikuje się, a osoba odchudzająca się musi zmagać się z poważnymi problemami z własnym zdrowiem na długo po zakończeniu kuracji. Jak łatwo się domyślić, wadą diety kopenhaskiej jest również duże ryzyko zaistnienia tak zwanego efektu jo-jo polegającego na błyskawicznym przybraniu na wadze i osiągnięciu ciężaru ciała wyższego niż ten, który skłonił nas do zainaugurowania odchudzania.

Kto powinien zastanowić się nad dietą kopenhaską?

Liczba osób deklarujących zainteresowanie możliwościami diety kopenhaskiej nie jest mała, jak jednak łatwo się domyślić na podstawie jej skróconego opisu, nie jest to model odchudzania wskazany dla każdego z nas. Problemem nie jest w tym wypadku wysokość nadwagi, ale przede wszystkim stan zdrowia osoby mającej problem ze zrzuceniem nadmiaru kilogramów.

Dieta nie jest bowiem zalecana nikomu, kto boryka się z kłopotami ze zdrowiem. Osoby, które zaczynają realizować założenia trzynastodniowego planu odchudzania nie powinny zapominać i o tym, że czas trwania diety wiąże się z poważnym osłabieniem fizycznym. Dieta w związku z tym nie jest zalecana sportowcom ani osobom wykonującym pracę fizyczną.

Nie da się zaprzeczyć i temu, że dieta kopenhaska nie może być stosowana przez nastolatków i to nawet wówczas, gdy mamy do czynienia z osobami bardzo otyłymi. Ich organizm nadal potrzebuje bowiem witamin i bardzo różnorodnych składników mineralnych, aby się rozwijać.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *