Fibre Select zamiast otrębów – poznaj błonnik witalny w akcji!

 błonnik witalny Fibre SelectPoza warzywami i owocami, które z natury zawierają błonnik, bodaj najlepiej znanym źródłem błonnika są otręby zbożowe. Otręby są fajne, ale niestety nie dorównują błonnikowi witalnemu. Szczególnie temu, który chcę ci dziś polecić, a mianowicie >>> Fibre Select.

Skoro tu jesteś, pewnie interesujesz się zdrowym odżywianiem i błonnikiem właśnie i być może zastanawiasz się, jak błonnik stosować, do jakich celów go użyć i jaka jego postać będzie najlepsza.
Na te pytania postaram się odpowiedzieć.

Po co nam błonnik?

Błonnik bardzo długo był uważany jedynie za substancję balastową – dającą pokarmom objętość i pozbawioną jakichkolwiek właściwości odżywczych czy też raczej zdrowotnych.

Z czasem okazało się jednak, że jest on niezwykle potrzebny dla prawidłowej pracy układu pokarmowego, szczególnie jelit oraz dla zdrowia ogólnego. Należy go jeść w odpowiednich ilościach, bo wpływa choćby na gospodarkę cholesterolem, ale nie tylko – zapobiega tworzeniu się złogów jelitowych, oczyszcza jelita, a do tego – sycąc nie tuczy, czyli jest idealnym pokarmem dla osób odchudzających się.

Jemy za mało błonnika?

Zdrowo odżywiające się osoby, stosujące się do zaleceń żywieniowych, na brak czy niedobór błonnika na pewno nie są narażone. Niestety jednak w dzisiejszych czasach zdominowało nas śmieciowe jedzenie.

I chociaż coraz więcej osób zwraca uwagę na to, co je, samodzielnie przygotowuje zdrowe pokarmy i stara się dbać o siebie, to jednak gros z nas albo tego nie umie (bo nie chce, nie ma czasu) się nauczyć, albo po prostu z wygody odżywia się byle jak i byle gdzie. Przy czym bylejakość może równie dobrze charakteryzować gotowe, choć drogie produkty żywnościowe.

Błonnik, a szczególnie błonnik witalny (kliknij po więcej informacji) jest właśnie dla takich osób. To doskonałe uzupełnienie diety składającej się np. głównie z wysoko przetworzonych produktów, czy też diety ubogiej w owoce, warzywa i ziarna.

Co to jest błonnik, a co to jest błonnik witalny?

Zwykły błonnik to np. pektyny zawarte w jabłkach czy włókna pokarmowe w otrębach. Jednym słowem to jeden lub dwa rodzaje błonnika obecnego w konkretnych roślinach.

Błonnik witalny to natomiast mieszanka kilku błonników. Jego bazę stanowią: babka jajowata, babka płesznik i nasiona lnu, choć te ostatnie znajdziesz jedynie w najlepszych witalnych błonnikach.

Łatwo się więc domyślić, że błonnik witalny ma znacznie szersze spektrum wpływu na organizm, a im bogatszy jest jego skład – tym szersze spektrum.

Zobacz to na przykładzie Fibre Select.

Jakie ma działanie dobry, bogaty w skład błonnik witalny?

Taki błonnik ogólnie, bardzo dobrze wpływa na układ pokarmowy i cały organizm. Myślę, że najlepiej będzie przyjrzeć się poszczególnym składnikom z osobna. Zrobimy to na przykładzie >>> Fibre Select, bo to błonnik o najbogatszym składzie. I tak:

Babka płesznik

W błonniku witalnym znajdziesz nasiona babki płesznik, które mają działanie lekko przeczyszające. Nasionka te łatwo zgarniają z układu pokarmowego różne zalegające w nim substancje odpadowe, dzięki czemu świetnie oczyszczają organizm.
W badaniach okazało się też, że babka płesznik przeciwdziała rozwolnieniom (wiąże zbyt luźne masy kałowe), chroni przed cholesterolem i stabilizuje gospodarkę cukrami. Wykazano, że stosowanie jej jako źródła błonnika przyczynia się do ustabilizowania apetytu i środek zapobiegający napadom wilczego głodu, będącego skutkiem wahań poziomu glukozy (i insuliny) we krwi.

Babka jajowata

Z niej pozyskuje się nasiona i łupiny. Działa bardzo podobnie do babki płesznik, choć może mieć właściwości nieco silniej wiążące pozostałości pokarmowe w jelitach, dzięki czemu dodatkowo ułatwia i reguluje wypróżnienia.

Nasiona lnu

A właściwie mikronizowany błonnik lniany, oprócz tego, że działa podobnie do błonnika z babek, to dzięki zawartości substancji śluzowych bardzo ułatwia proces trawienia i wydalania pokarmów i łagodzi podrażnienia przewodu pokarmowego.

Mikronizowany błonnik jabłkowy

Poza działaniem typowym dla innych błonników, błonnik ten doskonale wpływa na gospodarkę węglowodanową i cholesterolową, a dzięki ogromnej chłonności i zdolności do pęcznienia w przewodzie pokarmowym, zapewnia szybko uczucie sytości.

Guma guar

Jest również bardzo sycąca, a nie dostarcza zbędnych kalorii. Dzięki temu składnikowi znacznie łatwiej przejdziesz na dietę, a w połączeniu z innymi składnikami (wymienionymi powyżej błonnikami) może zdziałać prawdziwe odchudzające cuda.

Inulina i oligofruktoza z cykorii

Tych składników nie znajdziesz w większości błonników, za to możesz mieć pewność, że są (i to dobrej jakości) w błonniku witalnym >>> Fibre Select. To prebiotyki, które sprzyjają utrzymaniu i rozwojowi korzystnej flory bakteryjnej w jelitach, a flora ta (jak zapewne wiesz) jest gwarantem dobrego zdrowia – witalności, odporności, sprawnej fizjologii.

Jak widzisz zalet jest naprawdę sporo. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat błonnika witalnego i Fibre Select, to informacje znajdziesz na >>> TEJ STRONIE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *