szybkie odchudzanie brzucha

Jak przytyć – sposoby na zwiększenie wagi

Gdy inni robią wszystko, by pozbyć się zbędnych kilogramów, ty poszukujesz sposobów by przytyć? Zastanawiasz się jak przytyć? Wystarczy, że tak jak inni – przyjrzysz się swojej diecie. Bardzo prawdopodobne, że gdy tylko odrobinę zmodyfikujesz swoje codzienne menu, wreszcie nabierzesz krągłości.

Z czego wynika niedowaga?

Prawda jest taka, że niedowaga nie jest problemem wyłącznie nastolatek. Okazuje się, że zbyt małą liczbą kilogramów borykają się i kobiety dojrzałe. Co więcej – może być to dość poważny problem, nierzadko będący sygnałem dolegliwości przewodu pokarmowego, anoreksji, bulimii, tarczycy. Wówczas koniecznością jest podjęcie leczenia farmakologicznego. Natomiast dieta, którą dobiera się indywidualnie może stanowić uzupełnienie kuracji. Dość często niedowaga może wiązać się bardzo intensywnego trybu życia – fizycznej pracy, intensywnych ćwiczeń. Czasami zbyt mała ilość kilogramów to wynik silnego stresu, z którym najczęściej wiąże się brak apetytu. Ale i niedowaga może być następstwem niewłaściwie zbilansowanej diety. Wówczas wystarczy nieco ją zmodyfikować, by móc przybierać na wadze. Nie jest to jednak takie proste. Trzeba wykazać się cierpliwością, ponieważ – wbrew pozorom przybieranie na wadze jest znacznie trudniejsze niż odchudzanie. Ale oczywiście dotyczy to tylko osób, które mają niedowagę.

5 zasad diety na to jak przytyć

Jeżeli chcesz przybrać na wadze, musisz wcielić w życie tych pięć przedstawionych niżej zasad. Po pierwsze – musisz jeść regularnie o stałych porach. Najlepiej jeżeli będziesz jeść pięć, a nawet sześć razy dziennie. Pamiętaj jednak, by nie były to zbyt obfite posiłki. Dzięki temu organizm będzie w stanie spożytkować wszystkie składniki odżywcze, które są na przykład niezbędne do budowy mięśni. Po drugie – nie wychodź z domu bez śniadania. Nie na darmo powtarza się, że jest to jeden z najważniejszych posiłków spożywanych w ciągu dnia. Śniadanie musi bowiem dostarczyć ci energii na początek dnia. Po trzecie – musisz tak ustalić swój harmonogram dnia, by znaleźć czas na zjadanie posiłków co dwie lub trzy godziny (zasada ta łączy się z zasadą pierwszą dotyczącą regularności posiłków). Po czwarte – musisz pamiętać, by zjadane posiłki nie obciążały żołądka. Musisz oczywiście jeść więcej niż do tej pory, ale porcje zwiększaj stopniowo. Po piąte – zadbaj o to, by twój codzienny jadłospis był urozmaicony. Jedz kolorowe posiłki, bowiem wtedy mamy większy apetyt.

Nie zapomnij o białku

Jeżeli chcesz przybrać na wadze, musisz zadbać o to, by w twojej diecie nie zabrakło białka. Pamiętaj jednak, by aż 2.3 białka miało pochodzenie zwierzęce. Zadbaj o to, by codziennym menu nie zabrakło tłustego albo półtłustego nabiału. Jeżeli jesteś amatorem mleka, możesz sobie pozwolić na wypijanie kilku szklanek dziennie. Dobre będą również mleczne napoje fermentowane (maślanka, kefir, jogurt). Zawierają one bowiem dobroczynne bakterie, które wspomagają pracę układu trawiennego. Nie zapominaj o mięsie, bowiem i ono stanowi obfite źródło białka. Możesz pozwolić sobie nawet na tłuste mięsa, ale musisz pamiętać, by mimo wszystko zachować umiar. Bez ograniczeń jadaj białko jajka. Po żółtko sięgaj do trzech razy w tygodniu. W diecie nie powinno zabraknąć także warzyw strączkowych (bobu, soi, fasoli, soczewicy).

Dostarczaj zdrowych kalorii

Jeżeli chcemy, by białko spełniło swoją rolę, wówczas należy organizmowi dostarczyć odpowiedniej ilości energii. Musisz więc pamiętać, by twój jadłospis zawierał nie mniej niż 2500 kcal. Muszą to być jednak zdrowe kalorie, dlatego też w diecie nie powinno zabraknąć: pieczywa razowego, pieczywa pszennego, makaronu, ryżu, kaszy. Możesz sobie pozwolić na masło, majonez, czy śmietanę.

By trawienie było dobre

Jeżeli twoja dieta będzie obfitowała w węglowodany, białka, tłuszcz, możesz spodziewać się kłopotów z wypróżnianiem. Z tego też powodu musisz zadbać o dobre trawienie. By praca jelit była uregulowana, przed śniadaniem – na czczo – wypijaj szklankę wody z łyżeczką miodu, szklankę kefiru z dodatkiem otrąb czy sok pomidorowy. Przed obiadem wypij natomiast łyżeczkę oleju. Przed kolacją wypij szklankę ciepłej wody ze zmielonym siemieniem lnianym. Między posiłkami może pogryzać suszone śliwki, morele, jabłka albo orzechy. Zawierają one mnóstwo błonnika, który jest doskonałym antidotum na zaparcia.

Nie zapominaj o płynach

Okazuje się, że doskonałym sposobem na pozbycie się zaparć jest picie wody. Jeżeli stosujesz dietę, która obfituje w białka, tłuszcze i węglowodany wypijaj nawet dwa litry płynów dziennie. Poza wodą może to być maślanka, kefir, kawa zbożowa, serwatka, soki warzywne i owocowe (świeżo wyciskane), herbatki ziołowe oraz herbatki owocowe. Nie pij natomiast napojów gazowanych, bowiem bąbelki przyczyniają się do rozpychania ścian żołądka. Staraj się unikać mocnej herbaty oraz kawy. A to dlatego, że wypłukują one z organizmu sole mineralne oraz magnez. Nie jest wskazane również gorące kakao na wodzie.

Dyspensa na słodkości

Chcesz przytyć? Jedz słodycze, ale mądrze. Wybieraj takie przysmaki, które zawierają spore ilości składników odżywczych. Znajdziesz je w gorzkiej czekoladzie (zawiera magnez), drożdżowe ciasto (zawiera witaminy z grupy B), babeczki z bitą śmietaną oraz sernik (obfitują w białko). Zrezygnuj natomiast z nadmiaru cukierków oraz ciast z dużą ilością kremu. Nie są wskazane ponadto paluszki, chipsy czy solone orzeszki ziemne.

By utrzymać efekt…

Pamiętaj również, by ćwiczyć – co najmniej dwa razy w tygodniu. Dzięki temu białko oraz energia zostaną wykorzystane do budowy mięśni, a nie tkanki tłuszczowej. Gdy już przytyjesz, wcale nie musisz zmieniać diety. Musisz jednak kontrolować ilość spożywanego tłuszczu, bowiem w innym wypadku możesz z niedowagi wpaść w… nadwagę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *