Odchudzanie… i co dalej?

Z dumą przeglądasz się w lustrze. Wiesz, że wcale nie było ci łatwo pozbyć się zbędnych kilogramów, jednak mimo wszystko udało ci się. Wyglądasz znacznie młodziej i zdrowiej. Jednak to nie koniec… Teraz musisz postarać się, by ten miły dla twoich oczu widok towarzyszył ci cały czas. Samo zrzucenie wagi jest więc najczęściej początkiem twojej nowej drogi…

Jak nie utyć po diecie?

Powrót do wcześniejszej masy ciała nie będzie ci grozić, jeżeli narzucisz sobie dyscyplinę. Musisz zmienić swoje nawyki żywieniowe. Jedz mniej, szczególnie wtedy, gdy już dawno „stuknęła” ci trzydziestka. Wtedy właśnie przemiana materii zwalnia tempo, co sprawia, że dodatkowe kilogramy można złapać z „niczego”. Ponadto musisz zwiększyć swoją aktywność i bądź konsekwentna (-y). Staraj się wykonywać ćwiczenia regularnie. Tylko wtedy uda ci się zachować szczupłą linię, na którą pracowałaś / pracowałeś tak długo.

Trzymaj cukier i tłuszcz pod kontrolą

Jeżeli nie chcesz powrócić do swoich poprzednich kształtów, musisz dokładnie przeanalizować powód tycia. Może zajadałeś / zajadałaś się tłustym mięsem? Jeśli tak, uważaj nie tylko na nie, lecz dodatkowo na kiełbasę, parówki, pasztety. Miej na oku ilość zjadanego sera żółtego, bowiem jest on bardzo kaloryczny.

Przekonaj się natomiast do produktów typu „light”, odtłuszczonych i bez dodatku cukru. Możesz sięgać po produkty, które przeznaczone są na przykład dla diabetyków. Jeżeli chcesz zachować smukłą sylwetkę, musisz pożegnać się ze słodyczami. Jeśli jednak nie jesteś w stanie wyzbyć się ich całkowicie, sięgnij także po tabletki zawierające w swoim składzie chrom. Pomogą ci zmniejszyć apetyt na słodkości.

Licz zjadane kalorie

Jeżeli nie chcesz ponownie utyć i znów zmagać się z nadmiarem kilogramów, musisz nieustannie liczyć ilość zjadanych kalorii. Nie szukaj sobie wymówek, że to nie dla ciebie, że nie masz czasu czy cierpliwości. Przecież „chcieć, to móc”. Oczywistą sprawą jest, że na początku wyliczanie kalorii będzie trudne i żmudne. Z czasem jednak zobaczysz, że szybko czynność ta wejdzie ci w krew. Bez trudu, niemal automatycznie będziesz wybierać te produkty, które sprawią, że kaloryczność twojego codziennego menu nie przekroczy 2000 kcal. Warto, być zawsze pod ręką miał (-a) tabele kaloryczności. Niezwykle pomocne mogą okazać się te tabele, które poza kalorycznością gramatury, będą opisywały kaloryczność porcji (wyrażaną w kromkach, plasterkach, szklankach).

Postaw na herbatę i wodę mineralną

Pamiętaj, że szklanka wody, którą wypijesz przed jedzeniem wypełni żołądek – podobnie jak błonnik. A to oznacza, że nie sięgniesz już po dokładkę obiadu czy kolacji. Wodę pij także w ciągu dnia, gdy nagle dopadnie cię głód. Codzienna norma to minimum półtora litra wody dziennie.

Jeżeli chcesz utrzymać nową wagę, wspomagaj się herbatami. W zachowaniu smukłej sylwetki pomogą ci herbaty: czerwona i zielona. Czerwona – Pu-erh przyspieszy twoją przemianę materii i tempo spalania tłuszczu nawet o trzy procent. Natomiast zielona herbata, poza tym że przyspieszy spalanie tłuszczu, to jeszcze doskonale oczyści cię z toksyn.

Zacznij ćwiczyć już teraz

Każdy rodzaj aktywności fizycznej jest w stanie wspomagać utrzymanie nowej sylwetki, uzyskanej po odchudzaniu. Ruszając się, spalamy bowiem zjedzone kalorie. Co więcej – pobudzany jest także metabolizm.

W związku z tym, że wymagana jest regularna aktywność, najlepiej codzienna, należy wybierać takie ćwiczenia, które będą sprawiały nam przyjemność. Jeżeli nie znosisz biegania, wówczas postaw na aerobik albo wykup karnet na siłownię. Możesz także trenować w domu. Dobrze sprawdzi się rowerek stacjonarny, stepper. Możesz także zakupić płyty dvd z ćwiczeniami. Nieważne jaki rodzaj ruchu wybierzesz, najważniejsze by ćwiczenia trwały co najmniej trzydzieści minut.

Jeżeli jednak nie dasz rady ćwiczyć systematycznie, staraj się jak najwięcej chodzić pieszo. Zamiast windy, korzystaj ze schodów.

Zainwestuj w wagę

Jeżeli chcesz utrzymać swoją wagę w ryzach, musisz pamiętać, by ją kontrolować. Sprawdzaj systematycznie, ile ważysz, nawet jeśli uprawiasz sport. Pamiętaj jednak, by nie robić tego codziennie. W zupełności wystarczy, gdy będziesz ważyć się raz na tydzień.

Kobiety powinny wziąć poprawkę na czas tuż przed miesiączką. Organizm magazynuje wtedy wodę. Waga może więc wskazywać do dwóch kilogramów więcej niż zwykle.

Twoje nowe obyczaje

Jeżeli chcesz już na zawsze utrzymać swoją wagę w ryzach, musisz wdrożyć w życie kilka nowych, a jednocześnie niezwykle ważnych obyczajów.

W ciągu dnia jedz od czterech do pięciu niedużych posiłków. W ten prosty sposób przyczynisz się do podkręcenia tempa swojej przemiany materii. Pamiętaj by w ciągu dnia nie podjadać między posiłkami. Ostatni posiłek zjedz najpóźniej na trzy godziny przed snem. Musisz zapamiętać także, iż nie należy wychodzić z domu z pustym żołądkiem. Zjedzenie śniadania da nam energię na początek dnia, a ponadto przyczyni się do zapobiegnięcia podjadania.

Pamiętaj też, by szerokim łukiem fast-foody, bowiem żywność którą tam serwują jest niezwykle kaloryczna. Jeżeli chcesz obniżyć kaloryczność swoich posiłków, zrezygnuje ze smażenia na tłuszczu. Możesz piec i smażyć, ale bez tłuszczu: na parze, w folii aluminiowej czy w mikrofalówce. Czekoladę możesz jeść, ale tylko w niewielkich ilościach i przy wyjątkowych okazjach.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *