Schudnąć po ciąży

Wszystkie panie, które spodziewają się dziecka, tyją. Nie ma w tym nic dziwnego. Wraz z rozwojem płodu, zwiększa się masa kobiety. Niestety w wielu przypadkach jest tak, że kobietom po porodzie, zbędne kilogramy nie ubywają. A to dlatego, że jedzą „za dwoje”, w rezultacie ich masa ciała zwiększa się nie o 11 kg (o tyle najczęściej zwiększa się waga kobiety ciężarnej), a o wiele więcej. Jeżeli jednak panie „zawezmą się”, jeśli faktycznie zależy im na tym, by pozbyć się zbędnych kilogramów, wówczas będzie to możliwe. Potrzebna jest jednak odpowiednia motywacja oraz podejście do odchudzania.

Kiedy można rozpocząć kurację odchudzającą?

Warto pamiętać, że kobieta po porodzie nie może od razu przystąpić do kuracji odchudzającej. Jej organizm musi bowiem dojść do siebie. Trzeba mieć świadomość, że poród to ogromny wysiłek dla ustroju.

Zacznij od właściwiej diety

W przypadku matki karmiącej nie ma mowy o specjalnej diecie odchudzającej, a tym bardziej diecie restrykcyjnej. A to dlatego, że dziecko wraz z mlekiem powinno otrzymywać wszystkie niezbędne witaminy i składniki mineralne. Tymczasem tego nie zapewnia żadna restrykcyjna kuracja odchudzająca.

By schudnąć po ciąży, należy przede wszystkim zmienić swoje nawyki żywieniowe. Przede wszystkim należy zapomnieć o słodkościach, podjadaniu oraz kalorycznych zachciankach. „W koszu” powinny znaleźć się ciasta i ciasteczka. W ich miejsce powinny pojawić się przede wszystkim owoce oraz warzywa. Nie należy zapominać o produktach pełnoziarnistych, które są podstawą każdej kuracji odchudzającej. Stanowią one bowiem cenne źródło błonnika, który sprzyja walce ze zbędnymi kilogramami. Najlepiej biały cukier zastąpić cukrem brązowym. Podobnie z ryżem.

By schudnąć po ciąży, warto także pamiętać o regularnym zjadaniu posiłków. Bardzo ważne jest śniadanie, które nie tylko doda energii na początek dnia, ale również uchroni przed napadami głodu. Jeżeli chcemy schudnąć, kolację warto zjeść około godziny 19:00 (bądź na 2-3 godziny przed pójściem spać).

Podstawą każdej kuracji odchudzającej jest częstość posiłków. Dobre efekty przyniesie postępowanie zakładające zjadanie większej ilości posiłków o mniejszych porcjach. Bardzo ważna jest regularność. Dzięki temu nasz organizm przyzwyczai się do pewnej cykliczności, co sprzyja przyspieszeniu przemiany materii (dostarczony pokarm będzie zużywany na bieżąco, a nie będzie odkładany w tkance tłuszczowej na „czarną godzinę”).

Przy komponowaniu posiłków, warto brać pod uwagę nie tylko kaloryczność produktów, ale również ich indeks glikemiczny. Na odchudzanie najlepsze będą te produkty spożywcze, które mają niski indeks glikemiczny. Dzięki temu zapobiegniemy napadom apetytu.

Wspomaganie tabletkami na odchudzanie?

Są kobiety, które zastanawiają się, czy kurację odchudzającą można wspomóc specjalnymi tabletkami na odchudzanie. Ostatnimi czasy są one bardzo popularne, ponieważ z jednej strony mogą przyczyniać się do hamowania głodu (albo oddziałują na ośrodek apetytu w mózgu, albo też przyczyniają się do wypełnienia żołądka, tłumiąc głód), bądź też mogą wspomagać procesy szybszego spalania tkanki tłuszczowej.

Na rynku takich specyfików nie brakuje. Nie wszystkie jednak zawierają substancje bezpieczne.preparaty na odchudzanie, w składzie których można znaleźć między innymi efedrynę, czy PPA (fenylopropanolaminę). Tego rodzaju substancje, choć mogą wspomóc kurację odchudzającą, najczęściej wiążą się z poważnymi skutkami ubocznymi (wymioty, zawroty głowy, nudności, bóle głowy, a w przypadku przedawkowania – nawet śmierć). Jeżeli mamy wybierać tabletki na odchudzanie, wart zwrócić uwagę czy w składzie znajduje się chrom, błonnik, zielona herbata, Hoodia Gordonii, Garcinia Cambogia.

Warto również pamiętać, że tabletki na odchudzanie, choć są bezpieczne, nie powinny być stosowane przez kobiety karmiące. Jeżeli decydujemy się na ich zażywanie, warto skonsultować się z lekarzem, by uniknąć jakichkolwiek kłopotów zdrowotnych – swoich i dziecka.

Nie zapominaj o aktywności

Jeżeli kobiecie zależy na tym, by schudnąć po porodzie, powinna pomyśleć nie tylko o diecie czy tabletkach. Bardzo ważna jest aktywność fizyczna, która działa na wielu płaszczyznach. Przede wszystkim przyczynia się do przyspieszenia metabolizmu oraz przyspieszenia procesów spalania tkanki tłuszczowej.

Sprawą oczywistą jest, że młoda mama po porodzie nie zawsze ma czas by zadbać o siebie. Jeżeli jednak zależy jej na tym, by schudnąć, wówczas powinna wygospodarować chociażby 30 minut. W ramach aktywności fizycznej można energicznie maszerować (także z wózkiem, bądź z dzieckiem na rękach), skakać na skakance, jeździć na rowerze. Bardzo ważna jest regularność.

4,7 k

Zostaw odpowiedź