Tabletki odchudzające to nie wszystko

Ktoś słyszy hasło „tabletki odchudzające” i myśli, że takie specyfiki pozwolą na utratę wagi bez zbędnych wyrzeczeń oraz wysiłków. Niestety… rzeczywistość jest brutalna, bowiem jeszcze nikt nie wymyślił takich specyfików. Istniejące na rynku tabletki na odchudzanie jedynie wspomagają proces odchudzania. Okazuje się zatem, że takie specyfiki nie wystarczą, by pozbyć się szybko zbędnego balastu w postaci dodatkowych kilogramów.

Tabletki odchudzające – podstawowe informacje

Jak już wyżej wspomniałam – tabletki odchudzające są w stanie jedynie wspomóc żmudny proces odchudzania. Mogą go jedynie przyspieszyć, jednakże sporo musi być w tym naszego wysiłku.

Tabletki na odchudzanie można podzielić na takie, które hamują napady głodu. Są to tak zwane supresanty apetytu. Najbardziej popularnymi preparatami tego typu są te, które zawierają w swoim składzie Hoodię Gordonii. Jest to roślina, której aktywny składnik – p57 (opatentowany w 1995 roku) – oddziałuje na ośrodek apetytu znajdujący się w podwzgórzu, hamując jednocześnie uczucie łaknienia.

Innym rodzajem tabletek odchudzających są tak zwane fat-burnery, czyli spalacze tłuszczów. Są to tabletki, które pobudzają proces termogenezy, przyspieszając metabolizmy, a tym samym powodując przemianę tkanki tłuszczowej w suchą masę mięśniową. Dobre rezultaty przynosi L-karnityna.

Przede wszystkim dieta

By pozbyć się zbędnych kilogramów same tabletki nie wystarczą. Preparaty takie nie będą działać jeśli nie zmienimy swoich dotychczasowych nawyków żywieniowych. Dlatego też niezbędna jest odpowiednia dieta odchudzająca. Nie łudźmy się jednak, że istnieją diety-cud. Również i w tym przypadku niezbędny jest nasz wysiłek. Nie należy się głodzić, bowiem nie przyniesie to zamierzonych efektów, lecz… wręcz przeciwnie. Po zakończeniu kuracji bardzo szybko uzupełnimy braki jedzenia, a tym samym przyczynimy się do wzrostu masy ciała.

Należy także uważać, by wybrać bezpieczny sposób odchudzania. Dietetycy zalecają, by najlepiej odchudzać się pod ich okiem. Jednakże wiele osób decyduje się na odchudzanie na własną rękę. Warto więc wybrać dietę 1000 kcal. Uważana jest ona za jedną z bezpieczniejszych, bowiem wraz z pożywieniem dostarczamy wszystkich składników odżywczych, witamin i składników mineralnych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.  Sedno tej diety odchudzającej tkwi w spożywaniu pięciu posiłków, których łączna wartość energetyczna nie przekroczy 1000 kcal. Dlaczego pięć posiłków, a nie mniej? Okazuje się bowiem, że znacznie łatwiej wtedy zapanować nad gwałtownymi napadami głodu. Dieta 1000 kcal nie powinna trwać dłużej niż cztery tygodnie.

Po zakończeniu kuracji odchudzającej należy ponadto zastosować dietę stabilizacyjną. Dzięki temu unikniemy zmory wielu osób odchudzających się – efektu jo-jo. Dieta stabilizacyjna stanowi sposób zakończenia kuracji odchudzającej, który umożliwia stopniowe przejście do normalnego odżywiania się. Dzięki temu przemiana materii będzie utrzymywała się na stałym poziomie. Taka dieta stabilizacyjna jest konieczna, jeżeli chcemy uniknąć wspomnianego efektu jo-jo. Dieta stabilizacyjna polega na stopniowym wprowadzaniu dodatkowych kalorii do naszego jadłospisu aż do momentu utrzymania wagi na stałym poziomie. Stabilizacja masy ciała musi trwać tak długo, jak trwała kuracja odchudzająca. Jeżeli w ciągu dwudziestu tygodni pozbyliśmy się piętnastu kilogramów, wówczas to znak, że dieta stabilizacyjna powinna trwać około dwadzieścia tygodni. Tylko w taki sposób nasz organizm dostosuje przemianę materii do nowych warunków.

Ruch też ważny

By wspomóc działanie tabletek odchudzających oraz diety, a tym samym przyspieszyć proces redukcji zbędnych kilogramów, należy uprawiać sporty. Nie jest ważne, w jaki sposób będziemy się ruszać. Najważniejsze, by robić to codziennie albo przynajmniej co drugi dzień, czyli trzy razy w tygodniu. Należy także pamiętać, by ćwiczyć co najmniej czterdzieści minut. Bowiem dopiero po trzydziestu minutach w naszym organizmie następuje spalanie tłuszczów.

Można jeździć na rowerze, rolkach. Wskazane jest pływanie. Gdy ktoś nie lubi tylko pływać, wówczas może zapisać się na tak zwany aqua aerobic. Jest to rodzaj aerobowego (tlenowego) treningu. Jest to najzdrowsza forma aktywności, a jednocześnie skutecznie redukująca tkankę tłuszczową. Podczas aqua aerobicu można spalić od czterystu do pięciuset kcal w ciągu 45 minut. A więc znacznie więcej niż w przypadku zwykłego treningu w klubie fitness.

Dobrym rozwiązaniem są również rowerki stacjonarne. Warto zapisać się do klubu, by tam skorzystać z zajęć o nazwie spinbike. Jest to jedna z najbardziej efektywny, a jednocześnie najbardziej bezpieczny sposób zrzucania zbędnych kilogramów. Ponadto taki rodzaj treningu znakomicie poprawia kondycję.

Można również skorzystać z zajęć o nazwie fat burning. Jest to specjalny trening, ukierunkowany na spalanie tłuszczu. Tętno podczas całych zajęć utrzymywane jest na stałym poziomie – 130 uderzeń na minutę. W rezultacie w ciągu godziny pozbywamy się około 600 kcal.

Jeżeli się ruszamy, wówczas można łykać jednocześnie tabletki typu fat-burnery (na przykład z L-karnityną). Dzięki temu znacznie szybciej pozbędziemy się zbędnego balastu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *