Treningi fitness – wybierz coś dla siebie

Wiele się mówi o treningach fitness, które pomagają zrzucić zbędne kilogramy oraz wyrzeźbić sylwetkę. Postanowiłam więc dziś przybliżyć Wam możliwości, jakie dają klub fitness. Może wybierzecie coś interesującego dla siebie?

Od czego zacząć?

Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że kluby fitness zachęcają klientów bogatą ofertą. Sama miałam kiedyś problem z tym, na które ćwiczenia się zdecydować. Ale gdy bliżej poznałam poszczególne treningi, znacznie łatwiej było mi podjąć decyzję.

Pierwszym krokiem jest realna ocena własnych możliwości. Inne ćwiczenia polecane są osobom, które ćwiczą od dłuższego czasu, a inne tym, które z fitnessem nigdy nie miały nic wspólnego. Warto też wziąć pod uwagę fakt uprawiania sportu. Jeżeli przez wieki nie ruszaliśmy się intensywnie, wówczas nie zapisujmy się na forsowne treningi. Nie tylko dlatego, że szybko się zniechęcimy, ale i dlatego że możliwość nabawienia kontuzji jest spora.

Warto dobierać zajęcia w taki sposób, by odpowiadały naszemu temperamentowi. Jeżeli jesteś „nadpobudliwa/nadpobudliwy”, wówczas musisz zapisać się na zajęcia dynamiczne. Dzięki temu wyzwolisz zalegające w tobie pokłady energii. Musisz też pamiętać o tym, by ćwiczenia były urozmaicone. W innym wypadku szybko się zniechęcisz.

Decydując się na konkretne zajęcia, musisz pamiętać, że trening ma być dla ciebie przyjemnością, a nie udręką. Nie myśl o nich jak o narzędziu, dzięki któremu uda ci się zgubić kilogramy. Uznaj, że dodatkowym plusem wynikającym z ćwiczeń będzie podniesienie ogólnej wydolności organizmu, rozładowanie stresu i napięcia oraz oczywiście idealna sylwetka.

Taki trening stanowi połączenie elementów aerobicu oraz różnych tańców – począwszy od latynoamerykańskich (salsy, samby), hip-hopu, funky, a na balecie i jazzie skończywszy. Treningi takie charakteryzują się znaczną intensywnością. Poprawiają koordynację ruchową oraz kondycję. Aerobic ponadto przyczynia się do pobudzenia procesów odpowiedzialnych za szybsze spalanie tkanki tłuszczowej oraz kształtują figurę. W związku z tym, że takie układy choreograficzne ciągle się zmieniają i są interesujące, są spore szanse, że taki trening szybko ci się nie znudzi.

Step to intensywne ćwiczenia, które wykonywane są na specjalnym podeście. Wzmacniają przede wszystkim dolne partie ciała, pozwalają pozbyć się cellulitu z ud. Podstawą układu choreograficznego są odpowiednio zmodyfikowane kroki podstawowe oraz elementy tańca.

Latin Dance to forma zajęć, które inspiracje czerpią z tańców latynoamerykańskich – salsy, cza-czy, mambo.

Funky Dance to układy choreograficzne, do których włączono elementy hip-hopu i dancehall’u.

Lambaerobica – to połączenie aerobicu z lambadą, sambą oraz tańcami pochodzenia afrobrazylijskiego.

Wszystkie opisane wyżej zajęcia są dość dużym wzywaniem dla organizmu. W związku z tym, że wymagają sprawności oraz siły, nie będą odpowiednie dla osób początkujących. Nie są również wskazane tym, którzy borykają się z kręgosłupem i stawami. W takich ćwiczeniach doskonale odnajdą się natomiast osoby z dobrą kondycją, które uwielbiają tańczyć.

Ćwiczenia wzmacniające

Zajęcia tego rodzaju odbywają się przy odpowiednio dobranej oraz rytmicznej muzyce. Na trening składa się rozgrzewka, część wzmacniająca wybranych  grup mięśni (może być też całe ciało), kończą się rozciąganiem.

Do treningu bardzo często wykorzystywane są różnego rodzaju akcesoria: hantle, ciężarki na nogi, gumowe pasy czy step. Dzięki temu ćwiczenia są urozmaicone, a jednocześnie zwiększają obciążenie. Ćwiczenia takie przyczyniają się do poprawy kondycji fizycznej, wytrzymałości oraz siły mięśni. Przyspieszają ponadto spalanie tkanki tłuszczowej.

ABT (co oznacza: abdominal, buttocks, things) to ćwiczenia, które modelują brzuch, pośladki, oraz uda. Ich intensywność nie jest wysoka, raczej średnia.

BS (body sculping) to ćwiczenia, których celem jest wzmocnienie oraz ujędrnienie wszystkich grup mięśni Wykonywane są w umiarkowanym tempie. Dzięki temu możliwe jest spalanie tkanki tłuszczowej oraz modelowanie sylwetki.

TBC (Total body conditioning) to ćwiczenia ogólnorozwojowe. Nie tylko poprawiają kondycję, ale również modelują sylwetkę.

Trening wytrzymałościowy jest polecany osobom, które są zapalonymi sportowcami, jak i tym, które nie ćwiczyły od dawna.

Przekonaj się do siłowni

Warto również skorzystać z oferty, jaką daje nam siłownia. Nowoczesne siłownie to takie miejsca, w których znajdziemy mnóstwo urządzeń, przeznaczonych także dla kobiet. Trening siłowy przyczynia się do kształtowania sylwetki, wzmocnienia mięśni oraz przygotowania ciała do bardziej wymagającego wysiłku. Zaletą siłowni jest to, iż nikt nie narzuca nam tempa, a ćwiczenia dopasowywane są do naszych potrzeb. Zajęcia obejmują rozgrzewkę (na przyrządach cardio), część wzmacniającą (trening obejmujący poszczególne partie ciała) oraz część końcową (trening cardio bądź trening interwałowy).

Niezależnie od tego, jaką formę ćwiczeń wybierzemy, każdy trening powinien zostać zakończony stretchingiem, czyli rozciąganiem.

Moim ulubionym zajęciem jest latin dance oraz step. A jakie są wasze ulubione treningi?

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *